Adatvédelmi irányelvek: (2025.12.10-től, változások)

Adatvédelmi irányelvek és eljárások a személyes adatok feldolgozására vonatkozóan

Verziószám: 3.0.

Dátum: 2025. december 10.

 

 

Alapvető elkötelezettségnek tekintjük, hogy biztosítsuk a személyes adatok védelméhez való jogot. A SAMEDAY az adatok feldolgozására fordítja a szükséges erőforrásokat és erőfeszítéseket az EU 2016/679-es rendeletének (“Általános adatvédelmi rendelet” vagy “GDPR”) és más alkalmazandó jogszabályoknak megfelelően. Mivel ennek a jogi keretrendszernek egyik fő alapelve az átláthatóság, ezt a dokumentumot azért készítettük el, hogy tájékoztassuk Önöket arról, hogyan gyűjtjük, használjuk, továbbítjuk és védjük személyes adataidat, amikor velünk lép kapcsolatba és használod szolgáltatásainkat, beleértve weboldalunkat is.

Fenntartjuk a jogot, hogy időnként frissítsük és módosítsuk ezt az adatvédelmi szabályzatot, hogy tükrözze az Ön személyes adatai feldolgozásának bármilyen változását vagy a jogi követelmények változását. Ilyen változások esetén közzétesszük a módosított adatvédelmi szabályzatot weboldalunkon, ezért kérjük, rendszeresen ellenőrizze ezt az Adatvédelmi szabályzatot.

Kik vagyunk és hogyan kereshetünk velünk

A SAMEDAY a DELIVERY SOLUTIONS Zrt kereskedelmi neve. , egy Magyarországon bejegyzett jogi személy, bejegyzett irodája Budapest, 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 34., Magyarország, cég regisztrációs száma 01-10-141982, adószám 32041848-2-43. (ezelőtti következőképpen UGYANAZON NAPON vagy mi). Az adatvédelmi jogszabályok szerint akkor minősülünk adatkezelőnek, ha közvetlenül Öntől gyűjtött személyes adatokat dolgozunk fel, és adatkezelőnek, ha Ön által gyűjtött személyes adatokat dolgozunk fel.

 

Mely személyes adatkategóriákat dolgozzuk fel?

Általában közvetlenül gyűjtjük a személyes adataidat, így Ön irányíthatja, milyen típusú információkat adsz nekünk. Például az alábbiak alapján kaphatunk tőled információkat:

    • Amikor létrehozol egy SAMEDAY fiókot, elküldöd nekünk az e-mail címedet, vezetéknevét, keresztnevét és telefonszámát;
    • Rendeléskor megadja nekünk a személyes adatait, például vezetéknevét és keresztnevét, szállítási címét, telefonszámát stb.
    • Amikor Ön a kézbesítés címzettje, feldolgozzuk a feladó által gyűjtött vagy általad adott adatokat, például: vezetéknév, keresztnév, kézbesítési cím, telefonszám, e-mail cím, aláírás, amelyek elengedhetetlenek annak érdekében, hogy a kézbesítés Önnek érjen el, ne más személyek, valamint hogy megvédjük jogos érdekeinket a kézbesítés helyességében,  Kerüljék el a későbbi félreértéseket.

Weboldalunkon sütikben és hasonló technológiákban tárolhatjuk és gyűjthetjük az információkat a SAMEDAY “Cookie Szabályzatának” megfelelően.

Nem gyűjtünk vagy kezelünk érzékeny adatokat, amelyek a GDPR által meghatározott személyes adatok speciális kategóriái közé tartoznak.

Nem gyűjtünk és dolgozunk fel adatokat 16 év alatti kiskorúaktól. Bárki, aki közvetlenül vagy egy feladón keresztül továbbítja nekünk a személyes adatokat, aki gyűjti őket, saját felelősségére kijelenti, hogy legalább 16 éves, és érvényes beleegyezést adhat az adatok gyűjtéséhez és feldolgozásához.

Mik a feldolgozás céljai és alapjai?

Személyes adatait az alábbi célokra fogjuk felhasználni:

  1. Biztosítani, hogy a SAMEDAY szolgáltatást nyújtson Önnek

Ez az általános cél helyben foglalhat, ha megfelelő:

  • Fiók létrehozása és kezelése a SAMEDAY platformon;
  • Hozz létre és kezelj egy fiókot a SAMEDAY APP-ban
  • A megrendelések feldolgozása, beleértve azok átvételét, érvényesítését, szállítását, kézbesítését és számlázását;
  • A kifizetések beszedése a kézbesítéskor

Az adataid feldolgozása ezekre a célokra a legtöbb esetben szükséges egy futárszolgáltatási szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez. Az alkalmazandó jogszabályok, beleértve az adózási és számviteli törvényeket is, megkövetelik az ilyen célok alapján történő feldolgozást.

  1. Szolgáltatásaink fejlesztése

Mindig a lehető legjobb ügyfélélményt szeretnénk nyújtani Önnek, amikor online platformunkon szolgáltatásokat vásárol. Ehhez megkérhetjük, hogy a rendelés befejezése után töltsön ki elégedettségi felméréseket, vagy közvetlenül vagy partnerek segítségével végezhetünk piactanulmányokat és kutatásokat.

Ezeket a tevékenységeket a vállalkozás jogos érdekeire alapozzuk, mindig ügyelve arra, hogy ne érintsük alapvető jogait és szabadságait.

  1. Kommunikáció

Ahhoz, hogy tájékoztassuk a szállítás állapotát, elküldhetjük Önnek a csomagtartó gépekhez történő szállítás adatait vagy hozzáférési kódokat elektronikus kommunikációs csatornákon keresztül (email / SMS / telefon). Mindig biztosítjuk, hogy ez tiszteletben tartja a jogait és szabadságait.

Amikor telefonon veszi igénybe képviselőinkkel, ezeket a hívásokat rögzítjük, hogy elemezzék szolgáltatásaink minőségét és az Ön szolgáltatási szintjét. elégedettség, a fejlődés érdekében. Erről a hívás kezdete előtt értesítik, és ha folytatja a telefonhívást, úgy tekintjük, hogy beleegyezett a hívás felvételéhez. Ha nem értesz egyet a telefonhívás rögzítésével, kapcsolatba léphet velünk a kapcsolatot a Kapcsolat szekcióban található további dedikált csatornákon keresztül, beleértve az Online Támogató csevegést is.

Bármikor visszavonhatja a belevágóját a hívás alatt vagy után. Azonban a beleegyezés visszavonása nem befolyásolja a már végzett eljárást az Ön beleegyezése alapján vagy a már végrehajtott regisztrációt. Azonban az ilyen módon rögzített személyes adatok törlése továbbra is megmaradhat jogos érdek vagy jogi kötelezettség alapján. Ezen felül kérjük, vegye figyelembe, hogy annak érdekében, hogy elkerüljük a hívás rögzítéséről szóló ismételt tájékoztatást, és a feldolgozási tevékenységhez (“információfáradtság” / “beleegyezési fáradtság”) ismételt hozzájárulást kér (“információfáradtság” / “beleegyezési fáradtság”) esetén, ha kevesebb mint 24 órán belül zajlik a hívás rögzítő tevékenysége, megfontoljuk Önt a hívásrögzítési tevékenységről, és az első hívás során adott beleegyezés kérését kérjük.

Ahogy ebben a dokumentumban leírt, bármikor kérhet, hogy hagyjuk abba személyes adatai feldolgozását információs céllal, és mi a lehető leghamarabb feldolgozzuk a kérését. Fontos megjegyezni, hogy a hozzájárulás visszavonása nem teszi lehetővé, hogy tájékoztassuk Önöket a nyújtott szolgáltatások állapotáról.

  1. Jogos érdekeink védelme

Előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor az adatait a jogaink és üzletünk védelmére használjuk vagy osztjuk meg. Ezek közé tartozhatnak:

  • Intézkedések a Sameday platform weboldalának és a felhasználók kibertámadásoktól való védelmére:
  • Intézkedések a csalárd kísérletek megelőzésére és felderítésére, beleértve az információ továbbítását az illetékes hatóságoknak;

Egyéb kockázatok kezelésére irányuló intézkedések, például  az Easybox csomagok és infrastruktúra védelme a lopás, vandalizmus vagy jogosulatlan hozzáférés ellen, a helyszínekhez és környező területekhez hozzáférő személyek biztonságának és biztonságának biztosítása, valamint a viták és incidensek kivizsgálásának támogatása – minden ellenőrzött helyszínen láthatóan táblák helyeznek el, tájékoztatva a CCTV megfigyelésről és erről az adatvédelmi értesítésről.

Ennek a feldolgozási formának általános alapja jogos érdekünk kereskedelmi tevékenységeink védelmében, mivel értjük, hogy ez biztosítja, hogy minden intézkedés egyensúlyt teremt érdekeink és alapvető jogaid és szabadságai között.

Továbbá, bizonyos esetekben a feldolgozást jogi rendelkezésekre alapozzuk, például az áruk és értékek védelmére vonatkozó kötelezettségre, amelyet ebben az esetben az alkalmazandó jogszabályok előírnak, valamint a biztonsági sértések jelentésének kötelezettségére stb.

 

Meddig tartjuk meg a személyes adataidat?

Általános szabályként addig tároljuk személyes adataidat, amíg a fiókod a SAMEDAY platformon van. Bármikor kérheted bizonyos információk törlését vagy fiókjának bezárását, és ezekre a kérésekre válaszolunk, kivéve, hogy bizonyos információkat megőrizhetünk, beleértve a fiók bezárása után is, amennyiben az alkalmazandó törvény vagy jogos érdekeink megkövetelik.

Ha még nincs fiókod a SAMEDAY platformon, az általános szabály, hogy a megrendelések adatait 4 évig tároljuk a megrendelés befejezésétől számított naptól (azaz a megtartási időszaktól). Ahogy az előző esetben, bizonyos adatokat megőrizhetünk az adatok lejárása után, az alkalmazandó jogszabályoknak vagy jogos érdekeinknek megfelelően, különösen a védelemhez való jog gyakorlása érdekében a szolgáltatásokkal kapcsolatos viták esetén. Ennek érdekében az adataid elkülönülnek más ügyfelek adataitól, amelyeket biztonsági mentésként tárolunk, titkosítva és/vagy álnéven, és csak vita esetén érhető el. A megtartási időszak lejárása után a SAMEDAY törli személyes adataidat és azok másolatait a rendszeréből.

Akivel megosztjuk személyes adataidat

Bizonyos esetekben átadhatjuk vagy hozzáférést biztosíthatunk az Ön személyes adataihoz az alábbi adatalanykategóriáknak:

    • olyan cégek, amelyek ugyanabba a csoportba tartoznak, mint a SAMEDAY;
    • a SAMEDAY partnerek és alvállalkozók számára;
    • fizetési és banki szolgáltatóknak;
    • marketing/távmarketing szolgáltatók számára;
    • piackutató szolgáltatók számára;
    • Az IT-szolgáltatók számára;
    • jogi szolgáltatóknak;
    • más cégeknek, akikkel közös programokat fejleszthetünk áruink és szolgáltatásaink értékesítésére;

Bizonyos személyes adatokat is nyilvánosságra hozhatunk a hatóságoknak, ha jogi kötelezettségünk van, vagy ha ez szükséges a jogos érdekeink védelméhez.

Minden esetben biztosítjuk, hogy magánszemélyek és cégek hozzáférjenek az adataidhoz az adatvédelmi és titoktartási törvények szerint, a velük kötött szerződések alapján.

Mely országokba adtuk át a személyes adataidat?

Jelenleg Romániában tároljuk és dolgozzuk fel személyes adatait.

Időnként azonban előfordulhat, hogy bizonyos személyes adatait Románián kívüli szervezeteknek is átadjuk. Ezek a szervezetek lehetnek az Európai Unióban vagy azon kívül, beleértve azokat az országokat is, amelyeket az Európai Bizottság nem ismert el megfelelő szintű személyes adatok védelmével.

Ha személyes adatait az Európai Unión vagy az ÖT-ön kívül helyezik át, az átadás (a) az Európai Bizottság döntésén alapul, amely megállapítja, hogy az adott harmadik ország megfelelő szintű védelmet biztosít, (b) kötelező érvényű vállalati szabályokon vagy (c) az Európai Bizottság által elfogadott szabványos szerződéses záradékon. Ezen túl, ha úgy találjuk, hogy ezek közül az egyik intézkedés nem elegendő a megfelelő védelmi szint biztosításához, esetenként további technikai és/vagy szervezeti biztonsági intézkedéseket fogadunk be az Európai Bizottság ajánlásainak megfelelően.

Bármikor felveheti velünk a kapcsolatot a fent megadott elérhetőségek segítségével, hogy többet megtudjon az adatait továbbított országokról és az ilyen átruházásokkal kapcsolatos garanciákról.

Hogyan védjük személyes adataid biztonságát

Elkötelezettek vagyunk a személyes adatok védelmének biztosítása mellett olyan technikai és szervezeti intézkedések bevezetésével, amelyek megfelelnek az iparági szabványoknak.

Személyes adatait biztonságos szervereken tároljuk a legfejlettebb titkosítási algoritmusokkal, így biztosítva a tárolás redundanciáját.

A fizetési szolgáltató PayU szolgáltatásait is igénybe vehetjük fizetésekhez. Minden fizetési információ SSL technológiával titkosított.

Annak ellenére, hogy az Ön személyes adatai védelmét szolgáló intézkedéseket tettek, figyelmeztetünk, hogy az interneten vagy más nyilvános hálózatokon keresztüli információk továbbítása nem biztonságos, és fennáll a veszélye, hogy az adatokat jogosulatlan harmadik felek is megtekinthetik és felhasználják. Nem vállalhatunk felelősséget azokért a sebezhetőségekért, amelyek nem a mi irányításunk alatt állnak.

Milyen jogaid vannak?

Az Általános Adatvédelmi Rendelet számos jogot biztosít Önnek a személyes adataival kapcsolatban. Kérhet hozzáférést az adataihoz, javíthatja a fájlokat és a személyes adatai feldolgozását ellenezheti. Panaszt tehet az illetékes felügyelő hatóságnál, vagy joga van jogi lépéseket tenni. Ha szükséges, joga van kérni személyes adatai törlését vagy az adatok feldolgozásának és áthordozhatóságának korlátozását.

Mindegyikről az alábbi táblázatban olvashatsz bővebben.

Jogai gyakorlásához a fent felsorolt elérhetőségeken keresztül léphet kapcsolatba velünk.

Kérjük, vegye figyelembe a következőket, ha ezeket a jogokat szeretné gyakorolni:

Azonosság.  Komolyan vesszük minden olyan adat titoktartását, amely személyes adatokat tartalmaz. Ezért kérjük, küldje el nekünk a regisztrációs kérelmeket a Same Day fiókjához tartozó e-mail címen. Egyébként fenntartjuk a jogot, hogy igazoljuk személyazonosságát további információk igazolására.

Díjak.Nem  számítunk fel díjat a személyes adataiddal kapcsolatos jogaid gyakorlásáért, kivéve, ha az információhoz való hozzáférési kérelmed alaptalan, ismétlődő vagy túlzott, ebben az esetben arányos és ésszerű díjat számítunk fel. Tájékoztatunk a díjakról, mielőtt válaszolnánk a kérésére.

A válaszidő.Minden  érvényes kérésre legfeljebb 30 napon belül válaszolunk, kivéve, ha különösen bonyolult, vagy ha többször is kértetett minket. Ilyen esetekben legfeljebb 60 napon belül válaszolunk. Értesítjük, ha több mint 30 napra van szükségünk a kérésére való válaszhoz. Megkérhetjük, hogy tisztázza az Ön által feltett kérdéseket vagy az általa keresett információk természetét és tartalmát, hogy felgyorsíthassuk a válaszadási folyamatot a tisztázást igénylő kérdések megválaszolásával.

Harmadik felek jogai. Nem tudunk megfelelni azoknak a kéréseknek, amelyek károsíthatják más adatalanyok jogait.

Az adatalanyok jogai Leírás
Hozzáférés Kérdezhetsz tőlünk

  • megerősítés arról, hogy feldolgozzuk-e az Ön személyes adatait;
  • hogy másolatot adjon neked ezekből az adatokból;
  • Egyéb információkat is megadni a személyes adatairól, például az általunk lévő adatokról, mire használjuk őket, kivel osztjuk meg, ha külföldre továbbítjuk-e és hogyan védjük őket, meddig tároljuk őket, milyen jogok, hogyan lehet panaszt tenni, hol kaptuk az adataidat, ha ezeket az információkat még nem adták meg Önnek.
Helyreigazítás Kérheti a hibás vagy hiányos személyes adatai javítását vagy kiegészítését.

Megpróbálhatjuk ellenőrizni az adatok pontosságát, mielőtt kijavítanánk.

Adatok törlése Kérheted tőlünk, hogy töröljük személyes adataidat, de csak akkor, ha:

  • már nem szükségesek ahhoz a célhoz, amelyre gyűjtötték őket; vagy
  • visszavonta a beleegyezésedet (ha a feldolgozás beleegyezésen alapult); vagy
  • beavatkozási jogának gyakorlása; vagy
  • illegálisan dolgozták fel őket; vagy
  • Ebben a tekintetben jogi kötelezettségünk van.

Nem vagyunk kötelesek teljesíteni a személyes adatai törlésére vonatkozó kérelmét, ha az Ön személyes adatai feldolgozása szükséges:

  • jogi kötelezettség teljesítése miatt; vagy
  • a jog megalkotása, gyakorlása vagy védelme a bíróságon

Vannak más helyzetek is, amikor nem vagyunk kötelesek teljesíteni az adatai törlésére vonatkozó kérelmét, bár a fentiek a legvalószínűbb helyzetek, amikor elutasíthatjuk a kérését.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a jogosultság gyakorlása előtt le kell töltenie a Same Day fiókját, és elmentenie kell minden megrendeléséhez kapcsolódó dokumentumot, függetlenül attól, hogy a számlázás önnek vagy más természetes vagy jogi személynek történt-e (például: számlák, garanciális tanúsítványok). Ha ezt nem teszi meg, mielőtt érvényesíti a törlési jogát, elveszíti ezeket a dokumentumokat, és a Sameday nem tudja elérhetővé tenni őket, mivel az adatokat törölik, azaz a Sameday fiók törlése az összes adat és kapcsolódó dokumentum törlését jelenti, ami visszafordíthatatlan folyamat.

 

 

 

 

 

Az adatfeldolgozás korlátozása Kérheti, hogy korlátozzuk személyes adatai feldolgozását, de csak akkor, ha:

  • pontosságukat megkérdőjelezték (lásd javítás szekció), hogy ellenőrizhessük a pontosságunkat; vagy
  • a feldolgozás jogellenes, de nem akarod, hogy az adatokat töröljék; vagy
  • Már nem szükségesek ahhoz a célhoz, amelyre gyűjtötték, de szükség van rájuk a jogi igények felállításához, gyakorlásához vagy védelméhez; vagy
  • Gyakoroltad a jogodat az ellenvetéshez, és a jogainkat igazolják.

Miután korlátozást kér, továbbra is használhatjuk személyes adatait, ha:

  • megvan a beleegyezésed; vagy
  • egy jog megállapítására, gyakorlására vagy védelmére a bíróságon; vagy
  • egy másik természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében.
Adatátvitel Kérheted tőlünk, hogy adjunk Önnek személyes adatokat egy strukturált, általánosan használt és gépi olvashatóság alatt elérhető formátumban, vagy kérhetjük, hogy “átadjuk” azokat közvetlenül egy másik vezérlőnek, de minden esetben csak akkor, ha:

  • a feldolgozás az Ön beleegyezésén vagy szerződés megkötésén vagy teljesítésén alapul; és
  • a feldolgozás automatikusan történik.
Kifogásokat Bármikor, a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhat a személyes adatai feldolgozása ellen jogos érdekeink alapján, ha úgy véli, hogy alapvető jogai és szabadságai felülírják ezt az érdeket.

Bármikor tiltakozhat az adatai közvetlen marketing célú feldolgozása ellen (beleértve a profilalkotást is) indoklás nélkül; Ebben az esetben a lehető leghamarabb leállítjuk a feldolgozást.

Automatizált döntéshozatal Kérheted, hogy ne legyen kizárólag automatizált feldolgozás alapján döntéshozatal alá vonva, de csak akkor, ha:

  • ha jogi következményei vannak számodra; vagy
  • hasonló módon és jelentős mértékben hat rád.

Ez a jog nem érvényes, ha az automatikus döntéshozatal után hozott döntés esetén:

  • kötelességünk szerződést kötni veled;
  • törvény engedélyezi, és megfelelő garanciákat nyújt a jogaid és szabadságaid számára; vagy
  • az ön kifejezett beleegyezésén alapul.

 

Panaszok Joga van panaszt benyújtani egy felügyelő hatóságnál a személyes adatai feldolgozásával kapcsolatban. Az adatvédelmi felügyeleti hatóság elérhetőségei a következők:

 

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11

Telefon: +36 1 391 1400;

E-mail: [email protected]

Anélkül, hogy a felügyelő hatósággal való kapcsolatfelvételhez való joga fennállna, kérjük, előre vegye fel velünk a kapcsolatot, és ígérjük, hogy minden problémát békésen megoldunk.

Bármikor felveheti a kapcsolatot a Sameday adatvédelmi tisztviselőjével, ha az alábbi módokon elküldi a kérelmét:

  • e-mailben a következő címre: [email protected]
  • postai vagy futár útján a következő címre: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 34. – a Samaday adatvédelmi tisztviselőjének figyelmére

 

További kérdések vagy panaszok esetén fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) ) is.